Menu
Menu

ΆΡΘΡΑ

Σεμινάριο eTwinning-Aναφορά εκπαιδευτικού

            

Αναφορά Εκπαιδευτικού

Etwinning Contact seminar στην Τυνησία.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 24 Νοεμβρίου 2013 και συμμετείχαν

εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, τη Γαλλία και την Τυνησία. Σκοπός του σεμιναρίου υπήρξε η

εύρεση συνεργατών από τις τρεις χώρες για τη δημιουργία έργου etwinning με θέμα το νερό

στη ζωή μας.

Φωτάρα Ευδοκία ΠΕ05

26/11/2013

Αναφορά Εκπαιδευτικού

Την Παρασκευή 22/11/2013 το πρωί έγιναν οι εγγραφές και η υποδοχή των συμμετεχόντων.

Το σεμινάριο ξεκίνησε με χαιρετισμούς από εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας της

Τυνησίας και από τον πρεσβευτή etwinning της χώρας υποδοχής.

Στη συνέχεια, οι πρέσβεις της Ελλάδας και της Γαλλίας παρουσίασαν το etwinning γενικά (τι

είναι, στόχοι, οφέλη, δραστηριότητες, βραβεία, στατιστικά ) και το etwinning plus.

Μετά το μεσημεριανό φαγητό έγινε παρουσίαση του θέματος νερό (σημασία, χρήση,

μόλυνση κ.ά) καθώς και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σχετικών με το θέμα.

Τα ice breaking που ακολούθησαν έδωσαν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν

καλύτερα και να ανταλλάξουν ιδέες για τη δημιουργία projects.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε την περιοχή της Μεδίνας. Στο επίσημο δείπνο που ακολούθησε

γευτήκαμε παραδοσιακά πιάτα της Τυνησίας στο εστιατόριο Tunis Medina, το σπίτι του

πασά.

Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου έγινε παρουσίαση οδηγιών-βημάτων για τη δημιουργία έργων

etwinning και παρουσιάστηκαν εργαλεία Web 2.0 που μπορεί να μας είναι χρήσιμα στην

υλοποίηση των projects.

Στη συνέχεια, όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συζήτησαν μεταξύ τους, πρότειναν

θέματα εργασίας και τελικά βρήκαν συνεργάτες από τις άλλες χώρες. Έτσι,  δημιουργήθηκαν

ομάδες εκπαιδευτικών και από τις τρεις χώρες.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε την αρχαία Καρχηδόνα και την περιοχή Sidi Boussaid.

Aκολούθησε καφές σε ένα παραδοσιακό καφενείο της περιοχής.

Την Kυριακή 24 Nοεμβρίου, τελευταία μέρα του σεμιναρίου έγινε παρουσίαση της χρήσης

του Twinspace.

Ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός των έργων etwinning από τις ομάδες και πραγματοποιήθηκαν

οι εγγραφές των έργων.

Ακολούθησε σύντομη περιγραφή από την κάθε ομάδα του έργου που θα υλοποιήσει και στο

τέλος μοιράστηκαν αναμνηστικά και βεβαιώσεις συμμετοχής από τους διοργανωτές.

Το σεμινάριο έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να γνωριστούν και να

αναπτύξουν φιλικές σχέσεις, να ανταλλάξουν ιδέες και να συζητήσουν για τις παιδαγωγικές

μεθόδους που ακολουθούν και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εργασία τους.

Αυτή η αμεσότητα στην επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων βοήθησε

στην αποτελεσματικότητα και την καλή οργάνωση του έργου.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν παιδαγωγικές μέθοδοι και εργαλεία

εργασίας (λογισμικά) που μπορώ να τα εντάξω όχι μόνο σε projects αλλά και στα μαθήματα

που διδάσκω.

Η συνάντηση μου με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών και μάλιστα σε χώρα του εξωτερικού με

βοήθησε πάρα πολύ να εξασκήσω την αγγλική και τη γαλλική γλώσσα. Η διαμονή μου στην

Τυνησία βοήθησε να γνωρίσω τον τρόπο ζωής και τις παραδόσεις των κατοίκων μιας

μεσογειακής χώρας με τόσες αντιθέσεις από την Ελλάδα, αλλά και με πολλές ομοιότητες

ειδικά στη διατροφή, στο κλίμα και τη γεωμορφολογία.

Παρακολούθησα το σεμινάριο σε μια άλλη χώρα και ήρθα σε επαφή με τους συναδέρφους

εκπαιδευτικούς που θα συνεργαστώ γνωρίζοντας συγχρόνως τον τόπο που βρίσκονται τα

σχολεία τους, τον τρόπο ζωής τους και τις συνήθειες τους. Έτσι, η συνεργασία μας έγινε πιο

αποτελεσματική.

Με τη συμμετοχή μου στο σεμινάριο γνώρισα νέες παιδαγωγικές μεθόδους και απέκτησα

εμπειρίες που αφενός θα συμβάλουν σημαντικά στην επαγγελματική μου πορεία και

κατάρτιση και αφετέρου η εφαρμογή και η μετάδοση τους στην τάξη θα διευρύνει τους

ορίζοντες των μαθητών μου πέρα από τα σύνορα της χώρας μας μέσα από τη συνεργασία και

την ανταλλαγή ιδεών με παιδιά της ηλικίας τους.

Μετά την επιστροφή μου, θα ενημερώσω  την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μου για

τα αποτελέσματα του σεμιναρίου και θα πληροφορήσω συναδέλφους που ενδιαφέρονται να

υλοποιήσουν έργα etwinning. Θα οργανώσω το έργο που θα υλοποιήσω με τους συνεργάτες

μου, θα ενημερώσω τους μαθητές μου για τη διεξαγωγή του και θα ξεκινήσω τη διαδικασία.

Επίσης, θα ενημερώσω  τους κηδεμόνες των συμμετεχόντων μαθητών για το etwinning(τι

είναι σκοπός, διαδικασία, οφέλη, ασφάλεια, συμμετέχουσες χώρες).

Το σεμινάριο στην Τυνησία έδωσε σε μένα και τους μαθητές μου τη δυνατότητα συνεργασίας

ανάμεσα σε διαφορετικούς τρόπους σκέψης και δράσης και τη γνωριμία με ό,τι διαφορετικό.

Ευχαριστώ το Υπουργείο Παιδείας της χώρας μου, την Υπηρεσία etwinning και τους

διοργανωτές για την ευκαιρία που μου έδωσαν να συμμετάσχω σ?ένα τέτοιο αξιόλογο

πρόγραμμα. Ελπίζω να ξαναέχω την ευκαιρία.

Συγχαρητήρια για την οργάνωση τέτοιων προγραμμάτων!